lördag 31 januari 2009

Rosa och svart

Kombinationen rosa och svart har börjat dyka upp över allt. I inredningstidningar, butiker och i mitt badkar.

Färgerna ger en romantiskt och lite gammaldags känsla vilket ju är mycket trendigt just nu. Helst ska det svarta vara högblankt, t ex en svartmålad säng med en rosa kudde eller filt som här i senaste numret av Lantliv.

Kombinera med silverdetaljer och gärna lite blingbling i form av strass eller diamanter så är du helt rätt! Jag tycker färgkombinationen passar utmärkt i badrummet; svart golv, rosa handdukar och kromade beslag... också era juveler i en vit pigtittare.

På tal om trender, var läste ni om Marie Antoinette först? Nu är det dags för Sköna Hem att hänga på trenden (ok, jag vet att de gjorde det här reportaget långt innan jag startade min blogg, men ändå):

Ett spännande hem i Antwerpen som bara det är värt att köpa månadens nummer för. Kan tillägga att även i denna tidning hittar ni trenden rosa och svart, Sköna Hem har träffat många rätt denna gång!

Det har blivit en hel del isolering idag. Lager två är på gång och gipset kanske snart kan få lämna lastpallen här utanför. Om det inte murknat än.

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu är pausen över för den här gången...Veckan har varit hel knasig, men nu hoppas vi att allt blir bättre! Idga har vi haft en jätte mysig dag på Universeum och så lite fika och shopping på stan! De höjer ju alltid humöret! ;- )

    Har missat många inlägg hos dig, ska kika runt nu och läsa in mig!

    Må så gott & ha en fortsatt bra helg!

    Kram, Lina

    SvaraRadera
  2. Hejsan!!
    Tänk att man är trendig då också...i mitt sovrum finns en svart järnsäng...svart spegel och tapeter med gustavianska rankor i rosa, och förstås en ripsmatta i rosa med svarta ränder!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen ! Ja ibland har man inte turen på sin sida. Men det är ju lite roligt att det ska inträffa när man minst anar det !?? Hoppas att du mår bra och att du får njuta av en härlig söndag ! Va rädd om dig kram Tina

    SvaraRadera
  4. Heeeej Maria!!!

    Grattis, grattis till vinsten!
    Är du lidda nyfiken på vad det är i paketet?
    Hmmm, du får allt hålla dig i några dagar men jag kommer att vara postens första kund i morgon.

    Ha en underbar söndag...
    Nu skall jag iväg på loppistur med ungarna, hoppas jag hittar några gobitar!

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  5. Hej!Ja,visst var det kul att vi vann!Och vad spännande för dig med hemlig vinst!Det verkar ju som ni två känner varandra,och då vet ju säkert Marianne vad för slags grejer du gillar!
    Håller med om att det är snyggt med svart och rosa..Ha en bra vecka! Glöm inte att visa oss vinsten ;)

    SvaraRadera
  6. Jo då..., det är ett litet smultronställe och man går aldrig tomhänt därifrån!

    Vad bra.., så nu när jag har din adress kommer jag att skicka paketet direkt i morgon bitti så du inte behöver vänta så länge!

    Spegeln får absolut vara som den är, ju mer jag tittar på den destomer gillar jag den.

    Hopp i soffan, fortsätter min sköna lathelg några timmar till..., nice!

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Ja du..., nu grubblas det attans!
    Tror att jag hittade henne via en annans blogg, gillar den bloggen!
    Känner du henne som har den kanske?

    Kanon, nu har jag adressen Maria, så nu har hjulet börjat snurra!!!
    Fasiken vad tråkig kommentar..., hjulet börjat att snurra, nääää

    NU är det dags att hoppa i soffan..., måste måste!!!!

    Kram po di

    SvaraRadera
  8. Rosa och svart funkar för mig :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...