måndag 16 mars 2009

Den som söker... finner!

Som jag tidigare skrivit var vi på bröllopsresa i Frankrike i somras och bodde på ett ställe på ett underbart hotell! Hotellet ägdes av en familj som även bodde där. Det var en sann idyll, frukosten ligger på i alla fall 5-i-topp om inte nr 1. Den intogs i trädgården under trädkronorna, serverades i silverskålar och på vitt porslin... underbart!


Jag fastnade direkt för stolarna vi satt i och sen dess, ja iallafall sen vi köpte huset i höstas, har jag jagat runt för att hitta likadana till vår trädgård. Jag har hittills stött på patrull hela tiden, har jag hittat en så har det varit omöjligt att nå tillverkaren eller så har den varit slutsåld, fel färg mm. Men! I fredags, på min Stora Inspirationsdag, hittar jag en bild i Lantliv och ser att Ellos av alla ställen säljer min stol!



Snabbt in på nätet, köpa köpa, och nu väntar jag bara på leveransen. Bild utlovas men det blir nog inte förrän trädgården kommit mer till sin rätt.

Plötsligt händer det, som de säger i reklamen!

Kram på er!!

21 kommentarer:

  1. Vad roligt, stolarna är fina och snygga i vitt. :)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin stol. Enkel och stilren. Katten, är det en Ragdoll? Älskar den rasen. Jag har fyra stycken. Ska lägga ut några bilder på dem på min blogg snart.

    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Jättesöta utemöbler!
    Vilken mysig blogg du har...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tänk, jag satt också och suktade efter de där stolarna hos Ellos!!

    Vi hade nämligen några liknande i vår lilla trädgård tidigare men dessa tog mina morföräldrar med sig när de flyttade till lägenheten....


    Ang. berså..... Dom är verkligen jättedyra! Men det är ju för att de är så himla häftiga!

    Kram


    Flisan

    SvaraRadera
  5. Ragdoll och Birma är ju väldigt lika. Din katt är hur som helst hemskt söt.
    Stina

    SvaraRadera
  6. Roligt att du kikade tillbaka!
    Inte så slitet faktiskt, har ju varit välskött i alla år... Men jag vill ha det i blank svart..Fint fint!
    Det är därför jag vill renovera det, för att kunna måla det... :)
    Hoppas vi hörs igen, Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    Vilken fin stol!
    Vad roligt att du hittade den:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej sötis!
    Det är ju du..:) Du har fått mail..:)
    Tack så mycket för att du mailade!!!

    Stolarna är sååå fina! Nu ska jag också in på Ellos...bums!

    Kram på dig och sov gott!

    SvaraRadera
  9. Vilken tur du hade som hittade stolarna. Så fina och romantiska!!!
    Ibland ska man ha tur, får nog kika lite i Ellos också.
    Gillar din blogg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Grattis! Så roligt att du hittade dina drömstolar.;)

    kram!

    SvaraRadera
  11. hej!
    Var ligger Epernay?

    Lät väldigt mysigt med de där frukostarna!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  12. Heej Maria! Ni verkar få ett väldigt fint hus. Stolaran va också väldigt fina.

    //Fídde

    SvaraRadera
  13. Så underbar denna vistelse låter...såg precis samma stolar och tyckte dom var helt underbara och till ett bra pris, Ellos kan överraska ibland, hoppas din dag är bra, kram

    SvaraRadera
  14. Åh ! Man blir så glad när man hittar det man letat efter !! Håller med dig , dom är jättefina !! Ellos av alla ställen ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  15. Ja, plötsligt händer det! Superfin stol. Och den där mysiga frukostplatsen under trädkronorna i somras... Härligt!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  16. Härliga stolar och visst lan man fynda även hos Ellos.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Ja, de var en trött liten familj som gick till sängs i söndags...Zzzzz ;- ))

    Men oj, vilka fina stolar!!!! Tänk att Ellos har såna fina! De verkar ha mycket fint! Måste in och kika lite mer på Ellos tror jag.

    Må så gott!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  18. Åh vilken lycka =D

    Hur får man till den där smarta funktionen, reaktioner, som du har?

    Hoppas solen lyser på dig
    KRAM

    SvaraRadera
  19. Du behöver inte vara sorry alls, det fina låg ju inuti och inlägget handlar ju om vad jag har tänkt använda det till på något sätt.

    Kram

    SvaraRadera
  20. Oj, här hittade jag en supermysig blogg!!:-) Vad kul! Har nyss börjat blogga, kika gärna in! Ha en fin dag, kram Sofia

    SvaraRadera
  21. Jätte söt stol!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...