tisdag 3 mars 2009

Gamla innerdörrar

Dags att ta en titt på innerdörrar. Jag tycker det är viktigt att försökta behålla så mycket av husets ursprung som det bara går och jag tror att sovrumsdörren är original. Den ska definitivt upp igen och få sällskap av likadana dörrar som jag nu ska försöka hitta. Qvesarum hade några men jag tror ändå Spiken i Kistan kan vara rätt ställe.

Butiken ligger i Lövestad, jag har varit där nån gång innan men då hade jag inget hus. Ska bli spännande att åka dit igen! De har zinkbadkar med och det är jag vääääldigt sugen på att sätta ut i trädgården i sommar!

12 kommentarer:

  1. Åh vad häftigt med ett zinkbadkar :D

    SvaraRadera
  2. Åh ! Jag vill oxå ha ett zinkbadkar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  3. Sablans.., kom en kund nu!!
    Återkommer...

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  4. Alltid härligt att titta in till dig för att kolla vad som är på G, lycka till med sökandet och zinkbadkaret skulle jag slå till på!!!!Låter underbart, ha en bra kväll, kram

    SvaraRadera
  5. Det finns någon form av affär som säljer gamla byggrajor utanför Harlösa med. varit där ?
    //Mattias

    SvaraRadera
  6. Oj oj.., den kunden handlade mycket kan du tro..., hon shoppade loss hela natten!!!
    Nä, jag var tvungen att rusa iväg direkt efter att jag stängt butiken så jag hann aldrig skriva till dig.

    Vilka vackra dörrar, klart ni skall ta vara på dom!
    Kul om det finns så mycket av det gamla kvar som möjligt.
    Er gata ser mysig ut, riktigt Skånskt, husen ligger tätt och det känns gemytligt.
    Har ni bra grannar, för det är a och o om det fungerar.

    Idag hoppas jag kunna få jobba riktigt hårt och länge, varor ifrån en ny leverantör skall förhoppningsvis dyka upp idag och jag är så sablans nyfiken på vad vi beställt.., har glömt hälften!

    Ja, det blir rena rama julaftonen när man börjar packa upp..., kul!

    Ha en underbar dag och ta väl hand om dig.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  7. En eloge till alla er som orkar leta upp och ge gamla hus den behandling de förtjänar. :-) Låter jättemysigt med zinkbadkar i trädgården.

    SvaraRadera
  8. Kolla "Byggagnat" i Trelleborg också om du letar efter gamla dörrar.
    Lycka till!
    Lilly

    SvaraRadera
  9. Älskar gamla spegeldörrar!

    Här bor vi ju i ett funkishus så dörrarna är släta och fula. De är dessutom helt utslitna så snart ska de också bytas ut!!

    Grattis till goaste Mitzy!

    Flisan

    SvaraRadera
  10. Jättefina dörrar och speciellt för att de har samma speglar som våra!;) Men det där är gamla gedigna dörrar, såna som det är en viss känsla att få öppna.
    Du, jag tänkte länka till dig nu du får väl säga till om det inte är okej.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. HEj!
    Jäätefina dörrar. Själv har jag köpt en hel del saker till mitt 1920-talshus via Gysinge Byggnadsvård.
    Ha en bra dag!
    Hälsn MAria

    SvaraRadera
  12. Hej, Såå fina spegeldörrar & själv lyckades jag fynda ett zinkbadkar i helgen för 100:- kan du tänka dig, vilket fynd!! Har lagt ut en del bilder på det i min blogg.. Min spegeldörr skall jag ha till mitt skafferi som man kan gå in i. Under rubriken loppisfynd har jag lagt ut bilden på mitt dörrfynd & kar! Tack för en inspirerande blogg!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...