måndag 31 maj 2010

Syren och regn


Visst är det frustrerande att just nu när allt vackert blommar så är det kallt, regnigt och blåsigt. Hur gärna man än vill så går det inte att njuta av trädgården, jag fryser!!

Men, man kan plocka ett stort fång syrener och ha i köket. Och i vardagsrummet. Och i sovrummet. Jag tar t om med mig små blomklasar i bilen! Så nog ska jag ha njutit när syrens tid är över för den här gången. Äppelträden är det däremot svårare med. De blommade, det blåste och nu ligger alla blommorna på marken :(



4 kommentarer:

  1. Härligt med syrener!
    Det påminner mig om när skolavslutningarna började närma sig när man var liten :)

    kram
    helena

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du besöker min blogg! Och kul att du skrev en kommentar. Jag har över hundra besökare om dagen men få lämnar något spår efter sig. Det är alltid liste spännande att se vem som kikat in på bloggen.

    Vilka jättefina syrener. Vacker färg! JAg plockade in en hel del syrener i kväll. Ska visa bilder på det någon annan dag.

    Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  3. Åhhh, så ljuvligt! Vi stannade i stan i helgen för att röja lite inför flytten, så jag har tyvärr missat att kunna få njuta av våra egna syréner, - njuter av dina så länge!

    Om du kikar in på min blogg har jag en liten present till dig där, som kanske piggar upp dig i ruskvädret!

    Happy Tuesday!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Du får köpa en sån här... ;) Kram

    http://tinyurl.com/35u2fzf

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...