måndag 26 juli 2010

Rosor

En glad överraskning i trädgården var när jag upptäckte klätterrosen på brygghusets ena gavel.

Ganska snart bestämde jag mig för att fortsätta med rosen-temat i detta hörn av trädgården men det är inte förrän nu, ett och ett halvt år senare, som jag påbörjat mitt projekt.
Mot vårt nya plank sattes en "New Dawn" som jag hoppas börjar klättra fort, fort och en "Gråsten" planterades i marken för att bli en vacker buske. Tyvärr har Gråstenen börjat tappa blad, jag hoppas det är tillfälligt :(
Om ett par dagar åker vi tillbaka till Skåne-land och då ska det införskaffas fler rosor och det ska även sås Fingerborgsblommor och Malva!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Toppentrevliga blomsterval, Maria! Jag är själv inne på samma sak, - tycker att de gör sig jättebra i en gammal trädgård. Kan rekommendera en ros som är släkt med New Dawn och som är en jättefin ljusrosa klättrare: Awakening. Vi planterade en förra sommaren och den sköter sig själv, praktisk taget, och växer så det knakar!

    Skymtade en fin liten bänk på en av bliderna, hoppas att det även blir lite tid över för dig att sitta och njuta!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du har på dina blommor. Hoppas du hinner passa på att njuta av allt det fina.

    SvaraRadera
  3. Hej! rosor är ju ett måste i en trädgård..synd att min ena alltid får löss! Det börjar så bra på försommaren, sedan hinner jag inte med att hålla efter ohyra, sniglar och annat som förstör växterna!

    Kul att du gillade västkusten. Det är så vackert med den karga naturen, frågan är om det inte är ännu vackrare i norra bohuslän?
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...