onsdag 15 september 2010

Äpplen och blommor

Tror faktiskt äpplena börjar bli klara! Nån vecka till kanske sen är det dags att göra pajer, äppelmos och kanske köra till Sövde och göra must :)

Tog en tur i trädgården och plockade av de få blommor som finns kvar. Jag förstår inte att hur mycket vi än röjer och hugger ner så vinner trädgården i år igen. Vi har mängder av grenar och ris som ska slängas så jag vill inte öka på med ännu mer men ni ska veta att det behövs! I ett par rabatter la jag i helgen markduk som jag täckte med jord så att ogräset inte kommer igen där nästa år. Det får vara lite tomt där ett tag nu, inte för att jag tror att det kommer att märkas dock! Trädgården förvandlas någon gång i juli till en djungel.

Men nu är det snart slut för den här säsongen. Allt ris ska köras en sista gång till tippen och gräsmattan får väl klippas ett par gånger till, sen ger jag upp och fokuserar på insidan av huset resten av året.

Kramar!!

1 kommentar:

  1. Hej! Visst tar naturen över, fort!Jag har blundat för allt som behöver göras i trädgården alldeles för länge..
    (Snart blir det lövkrattning också..:)
    Vill gärna se mer av dina emma-fåtöljer!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...