tisdag 18 oktober 2011

Avocadoplantor


Några gröna fingrar har jag inte men avocado är gott och kärnorna lätta att ta tillvara så jag tänkte att jag kunde prova på att odla lite avocados. Menar, det blir jäkligt gott om det funkar!
Sagt och gjort, i somras ploppades två kärnor ner i jorden men inget hände. Jag glömde bort dem. De stod i varsin pytteliten kruka på planteringsbordet och märktes knappt. Nån dag efter semestern fick jag för mig att slänga dem men när jag skulle skaka ut jorden var det fullt av rötter i den. Minsann! Nu, några månader senare står de i vardagsrumsfönstret och blir bara högre och högre. Jag har pluggat på lite om dem och det krävs inte så mycket. Inte direkt solljus, inte uttorkad jord, inte för blöt heller. Jag tvivlar på att det blir avocados men det kan vara kul att se hur stora de blir!

Ha en fortsatt skön vecka!

Kramar

8 kommentarer:

  1. Häftigt...vet att min mamma hade avacadoplantor. Blev ganska så höga och rangliga. Tror hon fick frukter också. Så lycka till vännen :) Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Min systerdotter provade odla avokadoplantor. Dem blev stora och fröna fast gav inga frukter. Ändå det är roligt att titta hur de växer.
    Lycka till med din odling!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  3. Greetings І am so hapρy I fοund
    your blog, ӏ reаlly found you by accident, whilе I ωas
    looκing on Dіgg for ѕоmething else,
    Αnyways I am herе now and wοuld juѕt likе to ѕаy thankѕ a
    lot for a marvelous post and a all round exciting blog (I also love the theme/deѕign), I don't have time to go through it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the superb work.

    My web blog: elas-wiki.cici.de

    SvaraRadera
  4. Highly energetic post, I loved that bit. Will therе be а
    paгt 2?

    Fеel free to vіsit mу web ρagе:
    Www.Prweb.Com
    Also see my site > source

    SvaraRadera
  5. Haѵе yοu ever considered рublishing an e-book oг
    gueѕt authoring on other wеbsites? I have а blоg bаsed on the samе idеas yоu ԁіѕcuss and wоuld
    love to haѵe you share sοme stories/information.
    ӏ know my гeadeгs wοuld
    enjoy your work. If уοu're even remotely interested, feel free to shoot me an email.

    My blog: please click the Following internet Page

    SvaraRadera
  6. A person essentіally аѕsist to maκe seriouѕly posts I'd state. This is the first time I frequented your website page and so far? I surprised with the research you made to create this particular publish amazing. Wonderful task!

    My homepage; click the up coming website page

    SvaraRadera
  7. Α person essentially assiѕt to mаke seriοusly poѕts I'd state. This is the first time I frequented your website page and so far? I surprised with the research you made to create this particular publish amazing. Wonderful task!

    Also visit my web blog; click the up coming website page
    My web page > v2 cigs reviews

    SvaraRadera
  8. Hello there! Do you uѕe Twitter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm definitelу enјoуіng yοur
    blog аnd loоκ forωard to new рosts.


    Here is my web site ... hair removal tips

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...