lördag 8 oktober 2011

Butikstips i Ronneby

Om ni har vägarna förbi Ronneby så har jag ett par tips på butiker att besöka i denna lilla stad. Jag har flera gånger nämnt Mairo i min blogg, numera heter butiken Minta, och är ett paradis för inredningsintresserade.

Här finns Mateus, Nordal, Watt & Veke, Tolix-stolar, kuddar och tyger från Mimou, plåtburkar, trädgårdspynt, Lexington, tapeter mm mm. Missa inte detta ställe om ni är i stan!

En annan pärla jag nyss upptäckt är In my House, en liten butik en trappa upp på torget. Definitivt värd ett besök och ägarinnan har även en blogg och webbutik som ni hittar här.

April-september är det stor loppis i Brunnsparken varje söndag. Där gör jag alltid, inte fynd kanske, men inköp :) Mycket trevligt!

Gamla handelsboden har alltid varit lika rolig att besöka med gamla bilder från Ronneby, härlig miljö och goda fikabröd. På bottenvåningen säljes inredning och kläder men tyvärr verkar det gå sämre nu, det har inte varit så mycket att se i sommar :( Jag hoppas det bara är en tillfällig svacka.

Så där! Lite Ronneby-tips och när man talar om trollen så ska vi faktiskt dit nu!

Fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ronneby, minsann! Har förstått att du har någon form av "connection" dit.
    Jag har varit där en hel del, eftersom jag har bott 10 år i Karlskrona (mina föräldrar bor fortfarande kvar där). Brunnshallarna är toppen på sommaren!
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. ÅH, jag var i Minta-butiken i somras och där fanns precis allt! Hade kunnat stanna där i flera dagar, men hade tyvärr otåliga barn med mig. Vi fikade på Café Mandeltårtan, som var det mysigaste ställe jag sett på länge. Och In my house är också en underbar liten butik. Så Ronneby är helt klart värt en extra sväng - själv har jag glädjen att passera flera gånger om året på väg till föräldrarna på Öland. Om några veckor är det dags igen, ska försöka få en stund på Minta då! :) Kram Hanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...