onsdag 6 juni 2012

Blocket

Blocket är en intressant företeelse. Här säljer folk vad skit som helst och har man bara tålamod finns det alltid en köpare. Vår gamla Saab låg nog ute i 4 månader innan den blev såld. Att de som köpte den även snodde tusen spänn av oss kanske inte hör hit men det visar att man träffar på alla typer av människor när man ger sig in i Blocket-världen.

Jag både säljer och köper här men just nu går det sådär. Det som idag ligger ute är vårt vita skrivbord, en stol i teak, två datorskärmar och en cykel. Vitt skilda saker som jag säkert tar överpris för eftersom ingen hör av sig :P

En annan intressant grej med Blocket,
bilderna man lägger in är alltid usla!

Det är det som är så intressant, man har ingen aning om vad folk vill ha eller vad de är villiga att ge. Jag får väl ha lite mer tålamod, sitta på mina grejer som den där säljaren sitter på sitt dyra hus. Nån gång kanske rätt köpare dyker upp??

Kramar!!!

2 kommentarer:

  1. Ja det är en intressant marknad helt klart :) Lycka till med försäljningen. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Maken och jag sålde min gamla barndomssäng (förvisso restårbotten), 25 år gammal, via Blocket. (Dock hel och ren, trots att jag som liten hoppade i den ;) Den låg ute i flera månader och vi hade gett upp hoppet och pratat med Myrorna som skulle hämta den, då ringer en man och frågar något stressad om den är kvar, och om han kan hämta den samma kväll. Javisst, sa vi. Inget prutande ens (600 kr). Alla nöjda, men lite underligt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...