söndag 19 augusti 2012

Små söta innergårdar

Trots min längtan längre ut på landet, till stora tysta vidder och lugn och ro så har jag en viss förkärlek till små innergårdar mitt i stan. Jag tycker det är så otroligt mysigt att man kan ha en egen privat oas mitt i storstadskaoset. I veckan ramlade jag över ett hus i Malmö som har just denna charm, det ligger i Kirseberg och ser välrenoverat och fint ut. Men som sagt, det var innergården jag fastnade för:

Slingrande gångar och söta rabatter.

Om man då står med huset i ryggen och tittar ser man detta:

Mitt i smeten!

Värsta hyreshuskomplexet omringar denna lilla oas. Coolt!

I Dalby har Kahls Kaffe ett cafe och även där sitter man på en plankomgärdad innergård och fikar medan man hör folk gå förbi utanför och biltrafiken susa en liten bit bort. Men på innergården är det idyll och grönt.

Sista exemplet är Ebbas Skafferi i Lund, även här en härlig idyll mitt i Lunds brus:

Ebbas Skafferi  i Lund. 

Ha en skön söndag!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, håller med dig! Innergårdar är megamysigt!
    Ha en fantastisk söndag, fina du!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. mellansyster20 augusti, 2012

    Mysiga! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...