fredag 9 november 2012

Återigen... fönster

Nästa helg ska köket få en ansiktslyftning. Nya luckor, nya handtag, nya tapeter... Lite omstrukturering. Äntligen ska jag få vitrinskåp att visa upp mitt älskade porslin i och öppna luftiga hyllor istället för tråkiga skåp.

Mitt drömkök ser egentligen inte ut som ett traditionellt kök. När vi nån gång långt fram i tiden gör en totalrenovering av köket vill jag ha tunga köpmannsdiskar, diskho av porslin eller a la Höganäs, handgjorda väggskåp och tallrikshyllor. Ja, helt enkelt så som köken såg ut förr, innan det fanns standardmått och IKEA-stommar men givetvis med modern touch, Smeg-kylen har jag såklart trånat efter länge, en grön ska det vara. Rejäla vitvaror ska det vara men samtidigt plats för en gammal gjutjärnsspis, kaffet måste smaka bättre kokat på gammaldags vis, eller hur svärmor?

Men vad detta inlägg egentligen skulle handla om är vårt ena köksfönster som sitter med nederkanten under köksbänken. Har ni möjligtvis samma problem? Hur löser man det snyggt? Kan man ens ha prylar i fönstret?? Tacksam för tips!!

Ha en skön helg! Här blir det kalas, småfix hemma och Jonas första firande som pappa :)

Kramar på er!!

1 kommentar:

  1. Jag är helt kär i dina antika möbler på höger layoutsida bloggen här:) känner för att själv gå på aktion snart och fynda ett gammalt kap.

    ha en kanonvecka

    LOVE Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...