söndag 25 november 2012

Köksdetalj och tapettips


Köket börjar arta sig, här ser ni nya tapeten tillsammans med nya kaklet, rätt snyggt om jag får säga det själv! Det är inte lätt att välja tapeter, jag pratade precis med en kompis om det ikväll. Det finns så jäkla många och man gillar kanske olika stilar och kan inte bestämma sig.

Mitt tips är att börja kolla på Tapetorama eller Wallstore, där kan man välja att sortera på bakgrundsfärg, mönster mm. Man kanske har någon liten idé om vad man vill ha, kanske färgen eller att man gillar blommor. Jag beställde hem massa prover från Tapetorama (dyrt, kostar 30 kr/st vilket är dåligt) men föll inte för något men jag insåg dock att det var blommor jag ville ha. Hittade till slut denna tapet och tyckte den var bra för den hade ingen framträdande färg så man kan välja om man vill ha röda eller rosa accenter beroende på vad man känner för.

Ett annat tips är att kolla vilka tapeter man hade vid den tid då ditt hus är byggt eller vid den tid som du gillar att inreda efter. Årtal kan man sortera efter på Tapetorama vilket är smart.
Var beredd på att det tar tid att kolla igenom allt och bestämma sig men det är det värt när man väl fått upp tapeten och är så nöjd som jag är :)

Kramar

2 kommentarer:

  1. Makalöst fin, den där tapeten! Det valet måste du vara nöjd med.

    Kan bara hålla med om att det finns alldeles för många godbitar att välja mellan på tapetmarknaden. Hade det inte varit så dyrt och så omstädligt att sätta upp dem, så kanske man borde byta oftare!

    Ha en fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Snyggt tjejen. Inte lätt med tapeter.
    Tittar också in och önskar dig en fin söndagskväll och en strålande start på nya veckan. Kram Maria ♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...