torsdag 22 november 2012

Lilla Åland, eller?

För ett par dagar sedan hade jag och Jonas samma tanke. Jag kom på att jag ville ha gröna stolar i köket, han kom på att det var dags att införskaffa Lilla Åland. Det visade sig att dessa önskemål gick att kombinera och i onsdags åkte jag och Tova in till Malmö för att tillsammans med Jonas kolla på stolen på Svenssons i Lammhult (som nu har en gigantisk affär i Malmö). Men typiskt nog var den gröna färgen inte grön. Den var blågrön. Argh!! Vi hade kollat på bilder på nätet och den såg verkligen snyggt mörkgrön ut.


Det är bara att fundera vidare. Någon som har ett bra tips på en annan stol som finns i mörkgrönt? Jag kollar Blocket varje dag men än så länge nada.

Fressten, hehe, vi ska vara med i Härligt Hemma med nya huset. Jonas är helt paff, det ser inte direkt ut som något som platsar i en inredningstidning tycker han. Vi får väl se om vi kan få snyggt innan fotografen kommer.

Kram!

4 kommentarer:

  1. Åh, så roligt med hemma-hos-reportage från det nya huset! Du får hojta till när det är dags.

    Gröna stolar låter som en fantastiskt god idé, hihi! Lilla Åland är verkligen jättefina, men nog får färgen gå före formen ibland. Har tyvärr inte något bra tips mer än att köpa pinnstolar på loppis och måla om. Då kan man ju iallafall få precis den kulör man önskar. Alternativt lämna in dem på omlackering, men det kostar väl en slant kan jag tro.

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Mysig blogg!
    Och så kul med hemma-hos-reportage :)

    Trevlig helg!
    /Pernilla

    Ps. Tack för hälsningen hos mig :)Roligt att veta vilka som kikar in.

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis! Grymt jobbat!

    SvaraRadera
  4. Jag har tyvärr inget bra tips på gröna stolar men Ebbas blogg kan jag varmt rekommendera. Men det beror ju på vad man gillar förstås :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...