fredag 22 februari 2013

En fin award...

... har jag fått av Sirpa med söta bloggen Änglar och pärlor. De värmer så gott dessa awards!


Några frågor hörde till awarden så jag tar väl och svara på dem:

Där trivs jag bäst:
- Vetta fan, beror på omständigheterna. En hel dag och kväll hemma är för mycket, något måste hända varje dag annars blir jag rastlös. Så jag svarar hemma med en kväll med roligheter att se fram emot.

Om jag fick välja yrke fritt:
- Känslig fråga! Sitter där i valet och kvalet och funderandet just nu. Men jag tror att drömjobbet är inredningsstylist, gärna anställd på en tidning. Fast jag vill gärna fota med...

Då blir jag riktigt arg:
- När jag slår mig (gör jag hela tiden, är ständigt full av blåmärken), när saker går sönder eller inte funkar när jag behöver dem. Saker som djurplågeri också såklart men då blir jag mer bestört och förtvivlad och deprimerad.

Jag mår bäst när:
- Lördag morgon, vid frukostbordet med en god frukost när vi alla tre är samlade och har en hel helg framför oss tillsammans. Helst ska solen skina också. Och huset vara nystädat.

Om jag fick en miljon:
- Resa till Maldiverna, tokshoppa kläder, tok-idiot-shoppa inredning. Ja, och betala av alla lån (de som går...) och sedan kanske spara lite...?

Gör helst på semester:
- Kombinerar sol och slapphet med något intressant typ en ny stad.

Värsta impulsköpet:
- Gör nog inget annat än impulsköp. Har överdrivet många skor, använder kanske totalt fem par. Köpte en grön kappa för 3000 kr, blev sedan gravid och nu passar den inte mer. Gör mycket sånt.

Detta gör mig lycklig:
- Hmz, påminner om några av de andra frågorna. Se ovan!

Jag drömmer om:
- Ja, det är väl det där drömjobbet då. Och miljonen.

Man ska skicka vidare också, jag väljer då Anna och en röd stol, en blogg jag nyligen började läsa och som är så fin och har så fina bilder.

Tack Sirpa och tack för mig!

1 kommentar:

  1. Hej! Varsågod vännen! Det var mycket roligt att läsa dina svar och lära känna dig lite bättre!
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...