måndag 18 februari 2013

Svaneholm

I lördags var vi på Afternoon Tea på Svaneholm, riktigt trevligt och massa godsaker (även om jag saknade vanliga scones och gurk- och äggsandwich). Tog en tur runt sjön efteråt för att smälta maten och fick se slottet från alla håll. Min forskning om vårt hus har även lett till att jag läst en hel del om Svaneholm så det var extra kul att åka dit i lördags. Sen har jag även själv lite historia med slottet, mina föräldrar hade sin bröllopsmiddag där och min skolbal hölls där så jag har minsann drällt runt på slottet i balklänning!

4 kommentarer:

  1. Afternoon tea är verkligen min grej! Tycker det är märkligt att det inte har slagit igenom mer än det har här i Sverige, vi som äääälskar att fika. Fast det kanske är just därför kom jag på nu, - vi fikar istället!

    Svaneholm är ett läckert ställe. Vi firade min mammas 50-årsdag där (för ganska länge sedan). Jag skulle gärna åka tillbaka!

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin ställe! Har en skön kväll och en trevlig tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte helt fel att drälla runt i en balkläning=))
    Afternoon tea lät smarrigt.
    Jag är en sån som älskar scones och marmelad, massor av marmelad.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...