måndag 22 april 2013

Utomhus

En vecka med skönt vårväder har passerat men jag måste säga att det inte är särskilt varmt. Idag är det den 22 april men termometern visar 10 grader och det blåser snålt emellanåt. Nu får det faktiskt bli rejäl vår tycker jag! Eller varför inte försommar??

Vinranka och vinbärsbuskar vid ladugaveln. 

Vår trädgårdskompost och den nya kompost för köksavfall.

Man har dock kunnat hålla på ute lite grann i alla fall, jag har dragit fram utemöblerna och övervintrade växter. I helgen kommer jag att så i pallkragarna, vare sig det "går" eller inte. Här ovan ser ni en kal köksträdgård som längtar efter sol och värme lika mycket som jag.

Kramar på er!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja det är lite kalla vindar, men det är på gång och det händer saker i naturen varje dag. Finfina kuddar du fixat :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Här regnar det...igen!
    Det är bra att du sår i helgen.
    Då kanske våren tvingas fram tänker jag lite naivt sådär=))

    Ha en go dag/Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...