måndag 3 februari 2014

Struktur

Jag har påbörjat struktur. Jag har gjort en lista. Listor är det bästa som finns, särskilt såna man kan checka av genom att dra ett streck över det man klarat av eller bocka av en punkt i Evernote. Istället för att springa hit och dit som en virrpanna och släcka småbränder dagarna i ända ska jag få till rutiner som förhoppningsvis kortar ner all tid jag lägger på alla småbränder. Det går inte att plocka undan allt Tova drar fram hela tiden. Det är stressigt att försöka hinna tömma diskmaskin och ta hand om disken med en 1,5-åring som samtidigt lägger in leksaker och plockar ut knivarna ur den. Jag måste inte kolla mailen och Facebook 200 ggr om dagen, om någon vill mig något kan de säkert vänta ett par timmar på ett svar eller en reaktion. Jag behöver inte kolla alla TV-serier som rekommenderas. Det har gått så långt att jag vill att de jag följer ska ta slut, vill verkligen inte ha en säsong till i Revenge och How I met your mother är rejält usel den här sista säsongen, så varför titta??


Nä.

Blogga och jobba när Tova sover, när jag kan koncentrera mig. Städa på kvällen, när Jonas är hemma.
Planera in renoveringen så den verkligen blir av.

Sådär, nu har jag bloggat och T sover fortfarande! Då har jag plötsligt fått lite tid över! Nämen!

Kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...