torsdag 15 november 2012

Sovrum

Jag ansöker om medlemskap i Fabriken och följer därför deras Torsdagsteman. Idag passar det riktigt bra eftersom temat är sovrum. Jag har ju inte visat er vårt nya sovrum här på bloggen än men nu är det dags!

Sovrummet är ena delen av det gamla vardagsrummet som delats av med en vägg. Randiga tapeter, spetsgardiner och rosa även i detta sovrum, ni som följer bloggen minns kanske hur det såg ut i Väggarp? Bänken har följt oss sedan vår första lägenhet, en andrahands-tvåa nära Gullmarsplan i Stockholm som vi hyrde i ett halvår. I föreningen fanns ett snickarrum och Jonas gick lös med de få verktyg han hade då. Resultatet, bänken, har sedan dess använts som TV-bänk, trädgårdsbänk och hylla.

Blommig överkast från Rusta och rosa från H&M Home.

Gamla koffertar och gammal bänk.


Jag misstänker att här var stall en gång i tiden, vi har sparat en liten vägg som ser ut att ha avskilt två spiltor. När vi rev tilläggsisoleringen såg vi att huset här var byggt med korsvirke, coolt! 

Ha det gott!!

ps Ser att jag ligger en vecka efter Fabriken, hoppas ni har överseende! Inte lätt att hålla koll på vilken vecka det är, men nästa torsdag ska jag vara i fas. ds

3 kommentarer:

  1. Gamla koffertar är bara såå mys:)jag såg ett sovrum nyss där de lagt olika koffertar på varandra och det blev ett snyggt och originellt sängbord.

    ha en fin dag

    LOVE maria

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har hemma. Kul att ha hittat hit:)

    Ha en mysig söndag

    /Johanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...